2011. június 14., kedd

Egyszerű borsófőzelék babáknak

Hogy megy az idő, milyen sok mindent próbáltunk már. Tegnap elérkezett a borsóevés ideje. Most azonban nem időhiány miatt nem írtam meg ezt a bejegyzést, hanem a hatást vártam. Ugyanis az ajánlás szerint 8 hónapos korig a borsót héja nélkül kell a babáknak adni. Azonban a borsóhéj nem allergizál, hanem puffaszt, ezért javasolják, hogy ne adjuk a miniknek. Én viszont a kevésbé aggódós szülők közé tartozom, illetve a lányomnak se volt soha semmilyen gondja a pocijával, így én bizony egyszerűen megturmixoltam a megpárolt borsót héjastól. És a hatás: jelentem semmi. Még csak egy extra pukit se tapasztaltam, így nálunk a következőkben is héjas borsó lesz, de természetesen ha valaki ragaszkodik a borsó héjának eltávolításához, mert a babája nem bírja, vagy mert szigorúan be szeretné tartani az ajánlásokat, akkor a megpárolt borsót egy szűrőn vagy paradicsompaszírozón fossza meg a héjától.

Ehhez a főzelékhez 1 marék borsót és egy közepes szem megpucolt és kockára vágott krumpli párológépben puhára pároltam. Természetesen egy kis lábasban egy deci vízzel fedő alatt is meg lehet párolni. Sózni nem kell! Mikor puha lett, akkor a turmixomba tettem és megnyomtam a gombot.

1 megjegyzés:

  1. Én betartottam a védőnői kérést és héj nélkül adtam a kisfiamnak. Nem volt oda érte,de sosem köpte vissza. :D Azonban egészben imádja. :D

    VálaszTörlés