2013. május 17., péntek

Oreo kekszes brownie

Egy ismerősöm osztott meg ma egy fotót (recept nélkül) a facebook-on, ami nekem nagyon megtetszett. Mivel úgyis adósa vagyok a családomnak a tegnap lengyel káposztás tészta miatt (tudniillik nálunk rajtam kívül nem sokan szeretik a káposztás ételeket), ezért gondoltam ezzel engesztelem ki őket.......bár még nincs itthon senki, ezt biztos nem fogják elutasítani.
A kép sajnos nem a legjobb, nekem nem sikerült olyan szépen elvágnom (vagy csak nem photoshop-oltam meg), de mindegy. Lehet az a baj, hogy azon melegében elvágtam, de nem bírtam kivárni, hogy meghűljön. Ha marad belőle, akkor később próbálok még jobb képet készíteni.
Júliusban lesz a lányom 7dik szülinapja, amikor lesz egy kisebb gyerekzsúr, arra szerintem szintén el fogom készíteni.
Itt még forró volt, belül folyós, mint az "igazi" brownie........

Hozzávalók
24 db oreo keksz
mogyóróvaj

a tésztához
15 dkg 80 %os csoki
5 dkg vaj
10 dkg cukor
2tojás
7 dkg liszt

Elkészítés
  1. A csokit a vajjal együtt gőz felett megolvasztjuk, majd hagyjuk kihűlni.
  2. A tojást a cukorral elkeverjük, hozzáadjuk a lisztet és végül hozzákeverjük a kihűlt vajas csokit is.
  3. A kekszek tetejét megkenjük mogyoróvajjal és kettesével összeragasztjuk őket, úgy hogy a tetején is legyen mogyoróvaj.
  4. Muffinformába kapszlikat teszünk, belerakjuk az összeragasztott kekszeket, a tetejükre teszünk 1 evőkanállal a tésztából és előmelegített sütőben 180 fokon 8-10 percet sütjük.
.......aztán kihűlt.

1 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet ! Annyira guszta , hogy én is megpróbálkoztam vele, persze egész másképp sikerült ...
    http://diaboszikonyhaja.blogspot.hu/2013/06/pilota-kekszes-muffin.html

    VálaszTörlés