2016. augusztus 7., vasárnap

Knédli

Első találkozásom a knédlivel nem sikerült túl jól. Hetedikes voltam, sítáborban a szlovákoknál. Csak annyira emlékszem, hogy nem ízlett. Nagyon nem. De persze minden (és mindenki) megérdemel egy második esélyt, így a mai vadas sertéscsíkokhoz készült köretként ez a cseh étel. passzol bármilyen szaftos húshoz......vagy ahogy a csehek eszik: sült oldalassal és vörös káposztával.

Hozzávalók
50 dkg liszt
1 cs szárított élesztő
3 dl víz
1 csipetcukor
1 kiskanál só
1 tojás 

Elkészítés:
  1. A hozzávalókból tésztát dagasztunk, letakarva hagyjuk duplájára kelni. Mikor megkelt, 3 részre osztjuk és kis kenyereket formázunk belőlük. Letakarva kelesztjük őket további 20 percig.
  2. A megkelt cipócskákat gőz felett kell megfőzni. Ez többféleképpen történhet, szerintem a párológépes megoldás a legegyszerűbb. De forralgatunk vizet egy fazékban is arra szorosan rákötött konyharuhára téve is meg lehet főzni. Minden esetben fedjük le. Én a párológépben pároltam őket 20 percet. Mikor kész lett, tetejüket olvasztott vajjal lekentem és hagytam kicsit hűlni szeletelés előtt.
A facebookon is megtalálsz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése