2015. december 30., szerda

Mee goreng, a szingapúri rákos-húsos sült tészta

Szögezzük le, hogy nem szeretem a kínai. Valahogy nem az én ízvilágom. De a férjem annál inkább. És hát szülinapja volt tegnap, így kapott egy adagot.....nagyon örült neki.  Voltak fenntartásaim a választással kapcsolatban, mindenképpen olyat akartam, amiben van rák, mert azt is nagyon szereti, csak hát a kínai ízvilág, meg a spenót, meg a gyömbér....hajjajj. Végül nagyon jó döntésnek bizonyult ez a recept, 3szor ettem belőle (na jó, nagyon pici volt a tányér)

Hozzávalók
300 g kínai tészta (nem spagetti)
1 csirkemell filé
150 g száraz disznóhús (én szűzpecsenyét használtam)
2 ek olaj
200 g pucolt királyrák
1 vöröshagyma
2 cm friss gyömbér, vékonyra szeletelve
2 gerezd fokhagyma
3 ek szója szósz
1-2 ek csili szósz
1 ek riszecet vagy fehérbor ecet
1 teáskanál cukor
fél teáskanál só
150 g bébispenót
3 újhagyma
150 g kínai saláta

Elkészítés:
  1. A tésztát a csomagoláson szereplő módon elkészítjük egy fazék vízben. Leszűrjük és félretesszük.
  2. A húsokat nagyon vékony csíkokra felszeljük. Egy wokban felhevítjük az olajat, beledobjuk a felszelt húscsíkokat és a rákot. 2-3 percet pirítjuk. Hozzáadjuk az apróra vágott hagymát, a gyömbért és a reszelt fokhagymát és további pár percet pirítjuk, amíg puha lesz, de nem kap színt. Ízesítjük a szójaszósszal, csiliszósszal, esettel, sóval és a cukorral. Beletesszük a Felszelt kínai salátát, a spenótot és a karikára vágott újhagymát is, fedő alatt 3-4 percet főzzük. Végül összekeverjük a tésztával, az egészet együtt átmelegítjük és azonnal tálaljuk.
Forrás: Best ever cook's collection: Chinese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése