2011. június 6., hétfő

Egyszerű sütőtökpüré babáknak

Egy újabb zöldséghez érkeztünk, ami szintén édes, szintén nagyon egyszerűen elkészíthető, és szintén narancssárga (egyenlőre nem túl változatos a felhozatal).....viszont talán a legszebb püré készíthető belőle, amit nekem eddig minden babám nagyon szeretett (Eszter pl elsőre két evőkanálnyit elfogyasztott belőle)

Én egy viszonylag nagyobb, 1 kilós tököt vettem, ma ennek a felét sütöttem meg. Egyszerűen félbevágtam és kivájtam kanállal a magját.

Semmivel nem kell ízesíteni, csak alufóliába csomagolni és mehet is a sütőbe 200 fokra 15-20 percre.
Ha megsült. óvatosan nyissuk ki az alufóliát és hagyjuk picit hűlni. Természetesen úgy is elkészíthető, hogy nyersen meghámozzuk és kockára vágva megpároljuk (nem főzzük!), de ha már a neve sütőtök, akkor süssük meg szerintem, nem beszélve arról, hogy kevesebb munkával elkészíthető így és a belőle kisülő folyadék a lyukban, ahonnan a magokat kivájtuk szépen összegyűlik. Ezzel a lével turmixolva nagyon jó, kicsit folyósabb pépet kapunk, míg ha pároljuk/főzzük, akkor ez a lé távozik a vízbe a benne lévő értékes vitaminokkal együtt.

A kissé hűlt tök húsát egy kanál segítségével szépen lefejtjük a héjáról és megturmixoljuk.
Semmivel nem kell ízesíteni, a maradék mehet jégkockatartóban a fagyasztóba a későbbiekre.

12 megjegyzés:

  1. Ez komoly? Júniusban sütőtököt?

    VálaszTörlés
  2. igen, miért ne? csak azért, mert épp eperszezon van, attól még nem adhatok azt egy alig 6 hónapos babának.........a sütőtök pedig egy népszerű bébiétel-alapanyag, amire jól lehet építeni.....és nem minden baba olyan szerencsés, hogy nyáron kezdheti a táplálkozást

    VálaszTörlés
  3. Az én kisfiam is április végén kezdte tavaly és nyáron ő is evett sütőtököt. Mi a párommal nem szeretjük,de az tuti,hogy a kisfiam vagy 20-30 kg megevett decemberig. :D Amint elkezdett darabosat enni,nem nagyon volt már hajlandó sütőtököt fogyasztani.

    VálaszTörlés
  4. Miért ne? A sütőtök az északi féltekén novemberben "érik". Ilyenkor még a konzerv is jobb, ha már muszáj.
    De nyáron annyi minden van, talán egy 6 hónapos babának is találni megfelelőt helyben termesztett zöldségekből, gyümölcsökből. Azokban talán kevesebb a vegyszer, kevesebbet utazik és a legteljesebb érési fázisban szedik.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Névtelen!

    Köszönöm szépen az építő jellegű hozzászólásodat, de:

    1. Angliában élek, kérlek mutass nekem egy olyan gyümölcsöt vagy zöldséget az almán kívül, ami helyben terem és még íze is van (a másik a bab, de az szintén nem való egy 6 hónaposnak)....az általam használt sütőtök argentin biosütőtök volt, bár nem hiszem hogy magyarázkodnom kéne neked)
    2 hogy a konzerv jobb lenne, mint az, ami sokat utazik? hát nem tudom. És ha már mindkettő tele van vegyszerrel, akkor legalább had legyen meg az élmény, hogy beleharaphatok abba a barackba. Én is tökéletesen tudom, hogy a helyben termesztett idénygyümölcsnek nincs párja, de sajnos mind az anyám, mind az anyósom 1800km-re élnek tőlem, nekem pedig egy zsebkendőnyi kertem van, tele babbal. Amúgy a gyerekeink már az anyatejjel szívják magukba a vegyszert és a tartósítószert (pedig az aztán garantáltan saját készítésű és friss), mert amit én eszek, az is tele van vele, és nem csak a gyümölcs/zöldség, hanem minden étel, ezt a mai világban szerintem senki nem tudja kikerülni.
    3. 30 évesen el tudom dönteni, hogy mit vegyek meg a gyerekeimnek enni és mit ne, és ha neked más a véleményed, akkor vegyél a saját gyerekeidnek, ami neked tetszik.
    4. Én ezekkel a bejegyzésekkel segíteni szeretnék azoknak az anyukáknak, aki ugyan kapnak egy listát a védőnőtől, hogy mit mikor adhatnak a babának, de elképzelésük sincs, hogy mit készítsenek az adott növényből, illetve hogyan a legcélszerűbb elkészíteni, tárolni stb. Tudom, mert én se tudtam az első gyereknél. SOHA sehol nem írtam, hogy követendő a példám, akinek nem tetszik, az nyom egy vissza gombot és kész. Neked is ezt javaslom......

    Üdvözlettel:Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jó tanácsokat és ne törődj vele kinek mi a véleménye!Ibi

      Törlés
  6. MrsSame: nálunk ugyanez a helyzet, a nagyok itt se eszik meg. Nem tudom miért. Mondjuk mi sem szeretjük Apjukkal.

    VálaszTörlés
  7. Zsuzsi!
    Teljesen igazad van. Eppen most sutom a sutotokot ma delelottre Elinek. Attol mert nincs szezonja nem hiszem, hogy agyon van vegyszerezve. Ez nem banan, hogy zolden kell, hogy ideerjen, es szerintem magaban is nagyon sokaig elall. Miert kene vegyszerezni? A masik oldalon pedig a konzervekben mindig van adalekanyag. En Irorszagban mindig olasz vagy spanyol sutotokot vettem. Akkor ok is sokat utaztak? Most Belgiumban egy zoldsegesnel vettem es nem kerdeztem meg hogy honnan valo. Raadasul szuperkajanak/superfood tartjak, mert annyi minden ertekes dolog van benne. Szerintem erdemes mindenkinek kiprobalnia. Mi imadjuk a parommal.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Zsuzsi! Ma adok először sütőtököt a kislányomnak. Ha egyszerre nagyobb mennyiségben sütök, akkor azt lefagyaszthatom, és később odaadhatom neki? Köszi a választ! Ildi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia ildi, igen, fagyasztd le nyugodtan kis adagokban, aztán csak kiveszed pár órával hamarabb és szobahómérsékleten szépen kiolvad.....

      Zsuzsi

      Ui: én is ma adtam először valami mást enni a negyedik babámnak

      Törlés
  9. Kedves Zsuzsi! Elkészítettem én is ezt a kisbabámnak, úgy csináltam ahogy írtad (200 fokra előmelegítettem a sütőt), de nekem majdnem 2 óra volt, mire megpuhult a tök. Te, hogy csináltad, hogy ilyen hamar puha lett? Köszönöm: Zsani

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok!
    Egyetlen egy tanácsot adnék mindenkinek, érdemes megfogadni... Azt is leírom miért.
    Tehát: Ha bármilyen ételt fagyasztani szeretnétek, akkor azt úgy tegyétek, hogy ha elkészült a püré, vagy bár mi amit fagyasztanátok, előtte tegyétek be 5-7 órára a hűtőszekrény leg hidegebb részére, és csak amikor már nagyon hideg, akkor tegyétek a mélyhűtő leg gyorsabban fagyasztó fiókjába, polcára.
    Amikor kiveszitek az ételt, hogy megegyétek, akkor azt úgy tegyétek, hogy tegyétek be a hűtőszekrénybe, ott várjátok meg, hogy kiolvadjon, és amikor kiolvadt, utána lehet melegíteni, és fogyasztani.
    Azért kell így eljárni, mert ha hirtelen még szobahőmérsékleten teszed a mélyhűtőbe, akkor nincs idejük a bennük található anyagoknak fokozatosan lehülniük, ha pedig a fagyott ételt tesszük szobahőmérsékletre, akkor a külseje olvad, addig az nekiindul "erjedni", és hamarabb romlik.
    Ezt az eljárást nekem a Milupa babavonalon ajánlották, azóta így fagyasztjuk az anyatejet is, és mindent, és szebb a színük, és az anyatejnek is megmarad az igazi illata.
    Üdv: Aranka

    VálaszTörlés