2011. június 11., szombat

Édeskömény-főzelék babáknak és az első fűszer

Két új gyümölcs (a barack és a körte) után egy újabb zöldség következett ma, az édeskömény. Nagyon finom aromájú növénykéről van szó, ami megpárolva tényleg édes (nyersen az illata a nagyobbik lányom szerint a negroéra hasonlít). Hasznos abból a szempontból is, hogy kitűnő étel azoknak a babáknak, akik sokat küzdenek a pocijukkal (hiszen már az egészen miniknek is édeskömény teát főznek hasfájásra). És ha a növény magában rejti egy fűszer nevét (őszintén szólva, elképzelésem sincs mennyi köze van hozzá, nem vagyok biológus), akkor adta magát a dolog, hogy életében először picit megfűszerezzem Esztikém ételét.

Egy édesköményt megmostam, megtisztítottam és apró kockákra vágtam. Ugyanezt tettem egy közepes krumplival is. Az egészet egy kis lábosba tettem, szórtam rá 8-10 szem köménymagot és öntöttem alá kb 1 dl vizet (ezt a 15-20 perc párolási idő alatt szinte teljesen el is főtte) és kis lángon fedő alatt kb 15 percet pároltam, amíg mindkét növény puha lett. Hagytam picit hűlni, majd kiválogattam belőle a köménymagot és a párolt zöldséget levével együtt (fél evőkanálnyi maradt alatta) turmixban pépesítettem.  evőkanálnyit kicsi tányérba tettem, kicsit hagytam még hűlni, a maradékot a turmixból pici tárolóedényekbe mertem (2 adag lett pluszban), hagytam kihűlni és lefagyasztottam.

4 megjegyzés:

  1. Egyszer étteremben volt szerencsém enni édesköményt hallal. Azóta is vennék,de egy zöldségesnél sem lehet kapni. :( Pedig annyira finom!!!

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nem lehet otthon kapni? Ezt nem is tudtam. Pedig megterem otthon is. Érdekes.
    Én megmondom őszintén, eddig sose vettem, mert nem vagyunk nagyon zöldségesek, de lehet, hogy akkor kipróbálom én is köretnek is egy kis répával meg krumplival sütni sütőzacskóban.

    VálaszTörlés
  3. Hát állítólag lehet,de csak ígérgetik a boltosok,hogy hoznak... Jamie Olivernek van rá nagyon jó receptje.

    VálaszTörlés
  4. Én a Lidlben és az Aldiban szoktam venni, lehet kapni, csak időszakosan.

    VálaszTörlés