2011. június 13., hétfő

Erdei gyümölcsös csokifagyi házilag

A hétvégén vettem meg életem első fagyi gépét, de ha tudom, hogy ennyire finom fagylaltot lehet vele készíteni, már évekkel ezelőtt vettem volna. Mivel nálunk kicsinek és nagynak abszolút kedvence a csokoládé, ezért adva volt, hogy milyen fagyival próbáljuk ki a gépet. Igaz, kisebb hiba csúszott a receptbe, ugyanis apát küldtem el csokoládéért a boltba, ő meg étcsoki helyett édes csokit hozott, ezért nem lett annyira sötét a fagyi színe, de sebaj, majd legközelebb. A gyümölcs azért került bele, mert nem volt már hely a fagyasztómban betenni a fagyit, így kivettem a fagyasztott gyümölcsöt és beletettem a fagyiba, de nagyon finom lett tőle.

Hozzávalók

4 tojás sárgája
1 ek kukoricaliszt
7,5 dkg porcukor
3 dl tej
20 dkg étcsokoládé
3 dl tejszín

30 dkg vegyes erdei gyümölcs
1 dl víz

Elkészítés:
  1. A tojássárgákat a liszttel és a porcukorral simára keverjük. A tejet megmelegítjük, fokozatosan kicsit a tojáshoz keverünk belőle (felmelegítjük a tojást vele), majd a tojásos tejet a többihez öntjük és lassú tűzön folyamatosan kevergetve sűrű péppé főzzök (ne forraljuk, mert összekapja a tojást). Levesszük a tűzről, rögtön beledobjuk az összetördelt csokit  és folyamatosan kevergetve hagyjuk elolvadni benne. Kihűtjük
  2. A tejszínt habbá verjük és összekeverjük a kihűlt csokis "pudinggal". A masszát a fagyigépbe öntjük és kb fél örát hagyjuk menni a gépet. 
  3. A gyümölcsöt a vízzel összeturmixoljuk (nem kell teljes péppé, maradjon kicsit darabos )
  4. A fagyit egy részét 1,5 literes edénybe öntjük, rátesszük a gyümölcsöt, majd a fagyi másik részét, teszünk még rá a gyümölcsből és betesszük a fagyasztóba. Mikor már kellően kemény a teteje, akkor ráöntjük a maradék gyümölcsöt is (nekem az eddigiek belesüllyedtek a fagyiba, de szerencsére nem teljesen az aljára) és néhány órára visszatesszük a fagyasztóba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése