2011. június 19., vasárnap

Babakeksz és a glutén

Már napok óta nem írtam, pedig azért eszegetünk. Eszterem közben betöltötte a 6 hónapot. Mivel mostanában állandóan meg akarja fogni az ételt, de foga még nincs, így gondoltam veszek neki babakekszet...........ez nem háztartási keksz és főleg nem babapiskóta! Elvileg 4 hónapos kortól adható, de én direkt vártam vele eddig, ugyanis a keksz bizony glutént tartalmaz és nem is igen lehet (legalábbis itt Angliában) olyan verziót kapni, ami gluténmentes. Amúgy nem vagyok egy para-mami, főleg nem így harmadszorra, soha senkinél semmilyen probléma nem volt a családban a gluténnel, így a legújjabb vizsgálatok szerint még 6 hónapos kor előtt jó, ha a baba találkozik vele. Érdekes ez, 4 évvel ezelőtt még, mikor az első gyerekkel csináltuk ugyanezt, úgy beszéltek a gluténról, mint valami méregről, most meg lehet............persze én már régen rájöttem, hogy kicsitől semmi baja nem lesz, nagyban pedig nyilván nem kap, hiszen sokat nem is bír megenni.

Az említett keksz egyébként tartalmaz még olajat, ami eddig nálunk szintén nem szerepelt, illetve minimális sót, viszont nincs benne tojás, cukor, illetve tej sem. Előnye, hogy nem törik, így nem tud belőle Eszterem leharapni, hanem elolvad a nyálától. Nagyon kis büszkén eszegeti.

Néhány képet is mutatok róla, mivel ételfotóm nincs (a babakeksz márkája ezesetben lényegtelen, nem a reklám helye akart ez a post lenni)



5 megjegyzés:

  1. Olyan édesen majszolja! és micsoda gyönyörűséges kék szeme van! :D

    VálaszTörlés
  2. Szia! Bár írtad, hogy ez nem a reklám helye, de engem mégis érdekelne a keksz márkája. Mi is kint lakunk Angliába és eddig nem sikerült megfelelő kekszet találni. Köszönöm válaszod! Kinga

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kinga! a képen a Heinz Farley's Rusks Original keksz van , ezt ette eddig 2 gyerekem és ezt majszolgatja mostanában Pankám is. Bármelyik szupermarketben lehet kapni
      http://www.heinzbaby.co.uk/products/heinz-farleys-rusks/farleys-rusks-original-150g-300g.aspx
      remélem nektek is bejön ez a fajta.
      Zsuzsi

      Törlés
  3. Szia Zsuzsi! Köszönöm, hogy megírtad a keksz fajtáját. Én is remélem, hogy tetszeni fog a kisasszonynak! Minden jót!!!
    Kinga

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok,
    Otthon is el lehet készíteni a babakekszet, sok esetben sokkal jobb minőségű végeredményt kapva így! Egy példa recept-> https://3dneked.hu/blog/cukormentes-babakeksz-recept/

    VálaszTörlés