2016. június 19., vasárnap

Thai édes chili szósz

Nem szoktam máshol fellelhető recepteket teljes egészében átvenni, de ezt most muszáj ide felírnom, mert legközelebb tuti nem találom meg máshogyan. Nagyon szeretem ezt a szószt, de a bolti változat nekem nem elég erős (sőt a linken szereplő recepthez képest is több a chili az enyémben) recept innen

Hozzávalók
3 gerezd fokhagyma
1-2-3 chili paprika (ízléstől függően, az enyémben 3 van)
180 ml víz
60 ml almaecet
3 g só
100 g cukor
9 g keményítő
2 ek víz

Elkészítés:
  1. A paprikákat (magjával együtt) és a fokhagymát apróra vágjuk. A 180 ml  vizet az almaesettel a sóval és a cukorral felforraljuk. Hozzáadjuk az apróra vágott paprikát és fokhagymát. 3 percig forraljuk. Ezalatt a keményítőt elkeverjük a 2 ek vízzel és besűrítjük vele a fővő paprikát. Sterilizált üvegbe tesszük és lezárjuk. Én száraz dusztban hagytam kihűlni. 
  2. A receptben szereplő mennyiségből a képen látható, 2 üvegnyi lett (egyenként 1,25 dl-es üvegek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése