2012. április 25., szerda

Sóskafőzelék

Sóskát termeszteni a világ legegyszerűbb dolga, gondolná az ember. Kell hozzá nagyjából fél négyzetméter terület, egy zacskó mag, meg némi csapadék sem árt. Na, mivel kapni nem lehet Angliában, ezért termesztésre adtam a fejem, ennek már vagy 2 éve. Hely még csak-csak akad a kertben, a magot gondosan megrendeltem Magyarországról, biztos, ami biztos alapon, csapadékban nincs hiány errefelé, így a sóska hamar burjánzani kezdett. Gyorsan főztem is belőle egy adag főzeléket. Jött a kopp. Ez bizony nem finom, hiába próbáltam én ízesíteni, valahogy mindig túl édes volt, még akkor is, ha a végén már nem tettem bele a cukrot. Először azt gondoltam, nem megy ez nekem, ez az egyszerű étel az, amin elbukik a tudományom, de nem adtam fel, készítettem a rosszabbnál rosszabb sóskafőzelékeket......anyósom tudja szerintem a világon a legjobb sóskát főzni, így beletörődtem, hogy van egy étel, amit a férjem szerint az anyja főz jobban. Kapva kaptunk az alkalmon, mikor anyósom augusztusban meglátogatott minket, na majd most eszünk igazán jó sóskát.....de nem. Neki sem sikerült. Természetesen a sóska az idén is burjánzik, tyúkjaim legnagyobb örömére, nekünk meg marad a Magyarországról rendelt mirelit. És láss csodát, az én sóskám is ehető...............sőt!

Ez a recept az, ahogy anyósom készíti, kivéve, hogy neki mindig van friss sóskája. Természetesen abból finomabb, ha valakinek van, nehogy vegyen mirelitet! A leveleket meg kell fosztani a középen futó vastag értől, de ez nem annyira macerás, mint amilyennek hangzik, a levelet félbehajtva egy mozdulattal könnyen eltávolítható. Aztán már csak össze kell vágni valamennyire, csak hogy elférjen a fazékban, aztán olajon egy csipet sóval befedve "megdögleszteni" a leveleket, innentől ugyanaz, mintha mirelitből készülne.




Hozzávalók

90 dkg mirelit sóska (2 doboz)
7-8 dl tej
2 ek liszt
cukor ízlés szerint

Elkészítés:

  1. A mirelit sóskát egy edénybe tesszük, öntünk alá egy cseppnyi vizet, befedjük és kis lángon kiolvasztjuk. 
  2. Ha kiolvadt, rádobjuk a lisztet, elkeverjük (nem baj, ha maradnak csomók, turmixolásnál úgyis eltűnnek), ráöntjük a tejet és felforraljuk, ízlés szerint cukorral ízesítjük.
  3. Mikor felforrt, én bormixerrel pépesíteni szoktam, ez friss sóskából elengedhetetlen, nem kell addig főzni, míg teljesen szétesik magától is, mert akkor a benne lévő összes vitamint tönkretesszük. Én a mirelitet is megmixereztem, hogy jó krémes legyen.
  4. Vastagabb hasábokra vágott főtt krumplival és tükörtöjással tálaljuk.
Én hígabban szeretem, ha valaki sűrűbben, használjon kevesebb tejet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése