2012. május 2., szerda

Túrós-aszalt gyümölcsös kombe

A hétvégén találtam ezt a receptet Chef Viki honlapján, rögtön sütöttem is egy sós verziót, finom volt, de megmondom őszintén, most hogy sütöttem egy édeset is, így ezzel is úgy vagyok, mint a muffinnal vagy a goffrival. Lehet belőle sokféle sós változatot is készíteni, de nekem valahogy mégis édesen az igazi. Legközelebb azt hiszem kipróbálom Viki zserbós változatát is.

Hozzávalók
 a tésztához
60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3,5 dl langyos tej
1 dl víz
1 teáskanálcukor
1 kiskanál só

töltelék
25 dkg túró
cukor (nem mértem, kóstoltam)
1 vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
egy marék vegyes apró aszalt gyümölcs

margarin+ olaj

1 tojás sárgája
cukor

Elkészítés
  1. A töltelékhez valókat egy tányérban összekeverjük.
  2. A tésztához valókból lágyabb tésztát dagasztunk, 3 részre osztjuk.
  3. Kinyújtjuk az első lapot olyan vékonyra, amilyenre csak tudjuk, megkenjük az olvasztott margarin+ olaj keverékével.
  4. Kinyújtjuk a másodikat is, rátesszük az első tetejére, megkenjük a gyümölcsös túróval.
  5. Kinyújtjuk a harmadikat is, rátesszük a túrós réteg tetejére, ezt is megkenjük a margarinnal.
  6. Hajtogatjuk. Először a két hosszabb oldalát hajtjuk be kb a tészta közepéig alulról is, felülről is. Ezután a keskenyebbik oldalát is behajtjuk a közepére, mintha egy könyv lenne, a széleit összecsípjük. Megfordítjuk és sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük.
  7. Pizzavágóval 8 darabra vágjuk. Letakarjuk és 1 órát kelesztjük
  8. Ha megkelt tetejét megkenjük tojás sárgájával, én megszórtam kristálycukorral is, és előmelegített sütőben 180 fokon kb fél óra alatt megsütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése