2012. május 19., szombat

Bolognai spegetti gombával


Hozzávalók
50 dkg darált hús (én pulykát használtam)
1 fej vöröshagyma
2 gerezd foghagyma
pici oliva olaj
1 ek vaj
3 közepes sárgarépa
1 petrezselyemgyökér
egy kisebb zeller fele
kakukkfű
oregano
1 ek cukor

bors
bazsalikom
40 dkg hámozott paradicsom  (vagy 3-4 kockára vágott paradicsom, aminek lehúztuk a héját)
paradicsompüré
1,5 dl vörösbor
1,5 dl víz
gomba

spagetti
sajt

Elkészítés:
  1. A vöröshagymát apróra vágjuk és az oliva olajon, illetve megolvasztott vajon üvegesre sütjük. Rádobjuk a darált húst, sózzuk borsozzuk és fehéredésig sütjük Ízesítjük a többi fűszerrel, hozzákeverjük a paradicsompürét, a lereszelt répát, petrezselymet és zellert (lehet kis kockákra is vágni, de reszelve nem látszik a végén a szószban és az én finnyás gyerekeimnek jobb így, mert különben kiválogatnák), a foghagymát, a cukrot és a hámozott paradicsomot. Felöntjük a vízzel és a vörösborral és lassú tűzön kb 1-1,5 órát főzzük.
  2. A megpucolt és felszeletelt gombát a vége előtt kb 20 perccel adjuk hozzá. Mivel a gomba is levet enged, nekem a végén egy ek kukoricaliszttel be kellett sűrítenem a szószt.
  3. Spagettivel és reszelt sajttal tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lett. Én szoktam rátenni még olíva- és capribogyót, s oreganot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hooo, köszönöm , hogy szólt Endre, oregánó ebben is volt.....bele is írom. :-)

      Törlés