2011. április 12., kedd

Brassói aprópecsenye csirkemellből

Mint már a Borsos tokánynál is említettem, ezek az amúgy disznóételek nálunk mindig csirkéből készülnek. Ez úgy kezdődött, hogy egyszer régen, mikor a húgom még gyerek volt, soha semmilyen húst nem evett meg, csak a csirkét és "jó gyerek módjára" annak is csak a mellét..........(a sors fintora, hogy a férjem ugyanilyen).......én viszont soha nem tudtam megenni a mellet, nekem túl száraz volt, de azóta egészen megszerettem.......mi az hogy! még a rántott húst is ebből sütöm, sőt mára a férjem az, aki bevásárlásnál becsempész más húst is a kosárba.

Hozzávalók
50 dkg csirkemell
1 nagy fej vöröshagyma
1 paradicsom
1 paprika
2 nagy gerezd fokhagyma
fehérbors
olaj
1 ek paradicsompüré

4 nagy fej krumpli
olaj

Elkészítés:
  1. A krumplit megpucoljuk és kockára vágva sós vízben puhára főzzük.
  2. Amíg a krumpli fő, addig elkészítjük a húsos részt. Ehhez a vöröshagymát apróra vágjuk, a paradicsomot és a paprikát pedig kockára. A húst is kb 1,5 centis kockákra vágjuk.  2-3 ek olajon megdinszteljük a zöldségeket, rádobjuk a húst, sózzuk, ízesítjük a fehérborssal és ráreszeljük a fokhagymát. Fehéredésig sütjük, ekkor hozzáadjuk a paradicsompürét és befedjük. Addig pároljuk saját levében, amíg a hús puha lesz. Ekkor levesszük a fedőt és zsírjára sütjük.
  3. A megfőtt krumplit leszűrjük és egy nagy serpenyőben kis olajon megpirítjuk.
  4. Végül a húst óvatosan összekeverjük a krumplival és forrón tálaljuk.
Én ezt a mennyiséget 2 felnőttre és két elég kis étkű gyerekre szoktam készíteni.

1 megjegyzés: