2011. április 14., csütörtök

Csalánleves

Minden blogger és bloggerina medvehagymás ételeket készít-----amivel csak egy baj van: számomra nem elérhető (most még, de idén ültetek néhány hagymát és jövőre lesz nekem is, kíváncsivá tettetek). Viszont a medvehagymán kívül egy másik növénynek is szezonja van, mégse főzi szinte senki.......és a medvehagymával ellentétben tényleg bárki számára elérhető. Ez pedig nem más, mint a csalán. Szerintem mindenki ismeri gyógyhatású teáját........de vajon miért készül belőle olyan kevés étel? Én se főztem eddig soha, de hajtott a kíváncsiság, amolyan egyszer élünk alapon, hát tegnap kipróbáltam. Kerestem a neten recepteket, találtam is néhányat, de végül a sokból raktam össze egy nekem tetsző verziót. Lehet más is így főzi, nem tudom..............a tudatot kell legyőzni, hogy mit eszik az ember!
Gumikesztyűben gyűjtsük és abban mosni is könnyen lehet, meg a leveleit leszedni a szárról.

Jah igen, és esetleg akinek van, az tehet bele egy kis medvehagymát is!

Szóval csalánra fel!!!!!

Hozzávalók
20 dkg friss csalánlevél
1 kis fej vöröshagyma
pici olaj
7 dl csirkealaplé
3 nagy szem krumpli
szerecsendió
szurokfű

Elkészítés:
  1. A krumplit kockára vágjuk és az alaplében puhára főzzük.
  2. A hagymát az olajon megdinszteljük, rádobjuk a csalánt és addig dinszteljük, amíg össze nem esik, ekkor felöntjük az alaplével (amiben benne van a krumpli), ízesítjük sóval (ha kockából csináljuk az alaplevet, akkor a sóval óvatosan), frissen reszelt szerecsendióval és a szurokfűvel, pár percet főzzük, levesszük a tűzről és megturmixoljuk.
  3. Azt hiszem 2 dl tejszín még finomabbá tette volna, csak nekem nem volt itthon.
  4. Először kenyérkockával próbáltuk, végül reszeltem bele egy kis parmezánt is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése