2011. április 13., szerda

Sárgaborsóleves kenyérkockával

Azt hiszem példaértékű gyerekeim vannak, had dicsekedjem velük egy kicsit. Tegnap megfőztem az ebédet, ami sárgaborsóleves volt(jajj, gyerekkoromban de utáltam) és császármorzsa........mikor kész lett, akkor vettem észre, hogy a vasárnapi nagy sietségben elfelejtettük visszadugni a fagyasztót, természetesen kiolvadt, de szerencsére csak a legfelső fiók, így a benne lévő mirelit pizzát meg kellett sütnöm (áldom az eszem, hogy kb egy héttel korábban rendet csináltam benne, ezért a felső fiókban nem is volt más)........és az én gyerekeim a borsólevest választották a pizza helyett!!!!!!

Hozzávalók
0,5 kg sárgaborsó
csirkealaplé
1 fej vöröshagyma
2-3 babérlevél

6-8 szelet kenyér

Elkészítés:
  1. A sárgaborsót 2-3 órára vízbe áztatjuk. Leöntjük róla a vizet, fazékba tesszük, felöntjük az alaplével, sózzuk, beletesszük a megpucolt vöröshagymát egyben (de félbe is vághatjuk) és a babérlevelet. Puhára főzzük. Amikor felhabzik, a habját szedjük le kanállal.
  2. Ha megfőtt, vegyük ki a babérlevelet és botmixerrel turmixoljuk meg. Nem kell sűríteni, ez leves, nem főzelék.
  3. A kenyeret vágjuk 1*1 centis kockákra és forró sütőben egy tepsiben zsiradék nélkül pirítsuk meg. Csak tálalásnál, közvetlenül fogyasztás előtt tegyük a levesbe már a tányérban, mert hamar elázik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése