2011. március 18., péntek

Kókuszos pálmalevél és -csiga

Sándor napján megszakad a tél..........mindenki ismeri a gyerekdalt. De mivel a tavasz már egy jó ideje itt van, kb 2 hete nyílnak a nárciszok mindenhol (az utak mellől szép csokrok is gyűjthetők), így Angliában március 18. nem a tavaszról szól, hanem valami másról.........ami az angoloknak tapasztalataim szerint eléggé fontos. Ez pedig a jótékonykodás. Ma van a híres Red Nose Day. 2 ilyen nap van az évben, a másik novemberben, akkor a gyerekek megsegítésére gyűjtenek, ma pedig afrikai országokba küldendő orvoscsapatok felszerelésére. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy pici piros bohócorrokat árulnak a Sainsbury nevű áruházláncban, meg persze az iskolákban is. 1 font mindössze. A gyerekeknek buli, a szülőknek nem nagy kiadás, akihez meg eljut belőle valami, annak nagy segítség (gondolom, szeretnék hinni benne). Szóval ma "buli van" a suliban. Jó előre megkaptuk a levelet, hogy a gyerekeknek süteményt kell vinni. (Novemberben erről lemaradtunk, egyszerűen elfelejtettem, pedig fel is írtam a naptárba).......tudtam, hogy mindenki muffint fog vinni (mi mást, még semmi mást nem láttam az angoloktól a muffinon kívül, pedig voltunk már jó pár szülinapi bulin........de senki ne képzeljen ám szép nagy, "egészséges" muffinokat, ezek itt kicsi, a papírból még véletlenül sem kilátszó muffinok, tetejükön vastag cukormázzal. A sorba be kell állni, ha már itt élünk, akkor Red Nose Day........ez rendben is van, de a muffin megcsúfolásába nem vagyok hajlandó részt venni. Vagyis inkább nem akartam őket zavarba hozni azzal, hogy sütök nekik "normális" muffint, így gondoltam sütök valami mást. Pogácsára gondoltam először, persze sajt nem volt elég itthon, a két kicsi beteg is, szóval időm se sok volt, apa se sokat segített azzal a megjegyzésével, hogy "nekem mindegy, csak jusson belőle nekünk is"..........bőszen bújtam délelőtt  a Sütitárat, hogy mi legyen........igen, ám, de a bőség zavara.....annyi féle dolgot sütöttem az elmúlt 2 évben, hogy nehéz volt választani. Végül a Kókuszos pálmalevelet választottam, annyi változtatással, hogy dupla adag sült belőle (nehogy Apának ne maradjon) és a fele nem pálmalevél formában sűlt, hanem csigának, gondoltam az jobban illik az 5 évesek kezébe. Meg is sütöttem gyorsan, amíg aludtak a gyerkőcök. A lányom meg boldogan vonult be vele a terembe, hogy neki valami más van. Azért az még hozzá tartozik a teljes igazsághoz, hogy nem volt elég a süti, a gyereknek pénzt is kellett adni, hogy "vehessen" belőle. 20 penny/ darab........................


Mint a képen is látszik, nem lettek túl szépek (mégiscsak illeszkednek a muffin-képbe), de az ízük rendben volt. Receptet itt megtalálod

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése