2011. március 27., vasárnap

Csőben sült sajtos karfiol

Ez egy nagyon egyszerű, de annál sokoldalübb étel. Tökéletes böjti étel, mégis laktató (mi rántott gombával ettük), jó ebédre, de vacsorára is, gyorsan el is készül, vegetáriánusoknak is tökéletes, hósevőknek köretként is, de akár magában egy könnyű vegyes saláta kiséretében, és még babaételnek is alkalmas 1 éves kortól (ha valaki nem aggódik a liszt miatt, akkor szerintem már 10 hóstól is adható, én is fogom)

Hozzávalók

1 fej karfiol
4,5 dl tej
5 dkg margarin
5 dkg liszt
szerecsendió
bors
petrezselyemzöld
15 dkg reszelt sajt (nálam cheddar)

megszórni reszelt parmezán

Elkészítés
  1. A karfiolt rózsáira szedjük és sós vízben kb 10 perc alatt előfőzzük. Nem kell teljesen puhára.
  2. A margarin megolvasztjuk és kis lángon megsütjük benne a lisztet, majd a tűzről levéve felöntjük a tejjel és mérsékelt tűzön folyamatos keverés mellett sűrűre főzzük. Ha sűrű, akkor elzárjuk a tüzet és fűszerezzük a sóval, borssal, frissen reszelt szerecsendióval és az apróra vágott petrezselyemzölddel és belekeverjük a finomra reszelt sajto.
  3. Hőálló tálat kikenünk margarinnal, beletesszük az előfőzött karfiolfejeket (én a nagyobbakat félbevágtam) és ráöntjük a sajtos besamellt. Tetejét megszórjuk frissen reszelt parmezánnal és előmelegített sütőben 180 fokaon 25-30 perc alatt megsütjük

Én direkt nem sütöttem sokáig, hogy kicsit "levesebb"maradjon

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése