2011. március 20., vasárnap

Mákos guba

Soha nem szerettem a mákos gubát........a tejben tocsogó kifli látványától is elment az étvágyam......de ma reggel találkoztam "Saját levében" Újragondolt mákos gubájával, és úgy éreztem a kép láttán, hogy itt az ideje újragondolni a viszonyomat ezzel az édességgel........apa első reakciója az volt, hogy "jajj, csak mákos gubát ne....." (ez azért sokat elmond gondolom).......lesz, ami lesz alapon megcsináltam, és be kell valljam, hogy végre megtört az utálatom  iránta (sőt, még apáé is).........köszönjük.

Hozzávalók

A tésztához
40 dkg liszt (nekem 50 kellett)
10 dkg margarin
2 tojás sárgája
2 ek cukor
csipet só
2 dl tej
1 szárított élesztő

olvasztott vaj

3 dl tej
cukor
1 vaníliás cukor

25 dkg darált mák
2 dl tej
cukor
örölt fahéj
rumaroma

Elkészítés
  1. A tészta hozzávalóiból kalácstésztát gyúrunk, amit meleg helyen megkelesztünk. Keskeny rudakat sodrunk belőle, sütőlapra tesszük őket, tetejüket megkenjük olvasztott vajjal és előmelegített sütőben megsütjük. Hagyjuk kihűlni és karikákra vágjuk őket.
  2. A tejet a kétféle cukorral felforraljuk és meglocsoljuk vele a kalácskarikákat.
  3. A ledarált mákot a tejjel,a cukorral, a fahéjjal és a rumaromával felfőzzük és óvatosan beleforgatjuk a kalácsot.
  4. Vanília sodóval tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése