2011. március 22., kedd

Szezámmagos kínai marhacsíkok

Mivel nem vagyok nagy zöldségevő, így nálam a kínai konyha nem szerepel az első helyen, de még a top3ban sincs benne.......Apa viszont már 2 éve rágja a fülemet valami kínaiért.....vett is nekem néhány kínai szakácskönyvet, hátha meghozza a kedvemet, de eddig nem. Szóval ez volt az első eset, hogy nálam távol-keleti étel készült. Most is azért, mert a gulyásból maradt 2 szelet nyers steak-husim és valamit gyorsan kezdeni kellett vele........reggel bújtam a szakácskönyveket és ezt az ételt választottam. El is slattyogtam a Waitroseba beszerezni az étel hozzávalóit, mivel a húson kívül semmi nem volt itthon hozzá.......addig vásároltam (meg lestem a 2 évest, hogy mit rak feleslegesen a kosárba), hogy a végén a szezámmag csak kimaradt (ennyit a listáról), már majdnem hazaértem, mikor eszembe jutott, mehettem vissza........persze a Waitrose-ig útba eső összes boltba bementem, hátha.....de sehol nem volt szezámmag.....végül azért a Waitroseban kaptam azt is. Ezek után kíváncsi leszek Apa mit szól hozzá.

Ez nem az a gyors kínai kaja.......(nekem a kínairól mindig a gyors jut eszembe, lehet csak azért mert eddig egyszer ettem, de akkor is a Mekiben kötöttem ki utána).......szóval elkészíteni gyorsan el lehet, csak hát pácolni kell 3-4 órát.

A recept a Best-ever cook's collection Kínai részéből származik.

Hozzávalók

450 g steak hús
2 evőkanál szezám mag
1 evőkanál szezám olaj
2 evőkanál étolaj
150 g mini csiperke gomba
1 nagy zöld kaliforniai paprika
4 újhagyma

A páchoz
2 teáskanál kukoricaliszt
2 evőkanál kínai rizsbor
1 evőkanál citromlé
1 evőkanál szójaszósz
néhány csepp Tabasco szósz
2,5 cm friss gyömbér
1 gerezd fokhagyma

Elkészítés:
  1. A pácléhez valókat összekeverjük, a gyömbér és a fokhagyma reszelve megy bele.
  2. A marhahúst 1 cm* 5 cmes csíkokra vágjuk és összekeverjük a páclével. Lefedjük és 3-4 órát hideg helyen hagyjuk állni.
  3. A szezámmagot szárazon megpirítjuk. 
  4. A gombát megtisztítjuk és negyedekre vágjuk. A paprikát vékony csíkokra szeljük, a hagymát meg kb 3-4 cmes darabokra.
  5. Az étolajat és a szezámolajat egy serpenyőben felhevítjük, és megsütjük rajta a pácolt húst. Líukas kanállal kiszedjük a serpenyőből, hogy a szaft benne maradjon. Beledobjuk a gombát és a paprikát, 2-3 percig sütjük, hozzáadjuk a hagymát, tovább kb 1 percig pirítjuk végül visszatesszük a húst is és további kb 2 percet sütjük együtt. Elzárjuk és összekeverjük a pirított szezámmaggal.
  6. Rizzsel azonnal tálaljuk.
A könyv szerint csirkével és disznóval is elkészíthető. Nekem teljesen sótlan volt, így sóznom kellett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése