2011. március 6., vasárnap

Bundás kenyér

Amilyen egyszerű étel, jól elkészíteni legalább akkora feladat.......de ha ismerjük a "titkokat", már nem is ördögi. A fokhagymázást szintén anyósomtól lestem el, jót tett az ízének. Ők egyébként sajt helyett meghámozott almával eszik (férjem a mai napig), én maradok a sajtnál.


Hozzávalók
kenyér
tojás
1 gerezd fokhagyma

olaj a sütéshez

sajt a megszóráshoz

Elkészítés:
  1. Arányokat nem lehet írni, mert mindenki annyit készít belőle, amekkora az igény.
  2. Száraz, de minimum szikkadt kenyeret felszeleteljük (sose készítsük friss kenyérből), az olajat felhevítjük. A tojásokat egy kis sóval felverjük, a fokhagymát belereszeljük.
  3. Amikor az olaj már jó forró (ez nagyon fontos, hogy ne töltsön sok időt benne a kenyér), akkor gyors mozdulatokkal belemártjuk a szeleteket a tojásba és az olajba tesszük sülni. Egyszerre mindig csak annyi kenyeret tojásozzunk meg, amennyi bele is fér a serpenyőbe (szerintem ez kényelmesen 2 egész szelet), mert a tojástól is elázik, nemcsak az olajtól.
  4. A kenyerünk gyorsan sül, figyeljük az alsó oldalát. Ha már elérte a kellő színt, villával fordítsuk meg. Ha az is megsült, akkor egy konyhai törlőkendőre szedjük, a tetejére is teszünk egy törlőkendőt, hogy a felesleges zsírt leigya. De ne hagyjuk benne kb csak addig, amíg a következő adag kenyeret betesszük sülni, mert a két lap papír között a keletkező gőztől is megnedvesedik.
  5. Sajtot reszelünk rá és tálaljuk

4 megjegyzés:

  1. Tejföllel is finom, bár a kedvencem friss paradicsommal:-)))

    VálaszTörlés
  2. Meg fogom kóstolni tejföllel is......nem is értem, hogy ez eddig miért nem jutott eszembe, hisz szinte mindent tejföllel eszek. Köszönöm a tippet

    VálaszTörlés
  3. én a tojás előtt lisztbe szoktam forgatni a szeleteket és sajt helyett vékony, lesózott vörös vagy lila hagyma szeletekkel szokásom megszórni..

    VálaszTörlés
  4. májkrémmel paradicsommal,paprikával és citromos teával is nagyon finom :)

    VálaszTörlés