2011. március 24., csütörtök

Túrós-nutellás amerikai mini-palacsinta tortácska

Az amerikaiak reggelire eszik a palacsintát.......én meg leves után. Az amerikaiak vastag palacsintát sütnek......én meg vékonyat. Eddig. Meg azután is azt fogok, mert nekem a palacsinta tekerve van, de attól még ez a desszert is remek........csak valahogy a palacsinta-név zavar.
Tegnap láttam hasonlót a TVPaprikán, csak ott mákos töltelékkel és narancsöntettel.........mivel nagyon egyszerű elkészíteni, megtetszett.......nagyon laktató.
íme az én változatom:

Hozzávalók
4 tojás fehérje
3 tojáas sárgája
2 ek cukor
fél liter tej
liszt

A töltelékhez
25 dkg túró
1 tojás sárgája
2 ek cukor
1 citrom reszelt héja
1 vaniliás cukor

nutella
juharszirup

Elkészítés
  1. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük.
  2. A sárgákat a cukorral a tejjel és a liszttel palacsintatészta-sűrűségűre keverjük. Fakanállal óvatosan belekeverjük a felvert fehérjét.
  3. Serpenyőt kikenünk olajjal, felhevítjük és merőkanállal kis halmokat teszünk bele. Nekem 2 fért el egyszerre. Megsütjük az egyik oldalát, majd palacsinta-lapáttal óvatosan megfordítjuk.
  4. Amikor a másik oldala is megsült, tányérra tesszük és megtöltjük.
  5. A túrós töltelékhez valókat összekeverjük. Megkenjük vele az alsó lapot, teszünk rá egy tésztát, azt megkenjük olvasztott nutellával, még egy palacsintát teszünk a tetejére és az egészet meglocsoljuk juharsziruppal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése