2011. március 9., szerda

Rakott krumpli

.......ahogy én készítem
Sokáig én is úgy csináltam a rakott krumplit, mint mindenki más, hogy előre héjában megfőztem a krumplit. Egészen addig, amíg egy volt egyetemi barátnőmet meg nem látogattam. Ő mutatta nekem így (vagyis hasonlóan a rakott krumplit). Ő lustasággal magyarázta, de szerintem sokkal finomabb is. A lényeg, hogy a krumpli nyersen kerül az ételbe, így a benne lévő íz nem fő ki a vízbe, hanem benne marad. Kicsit tovább kell ugyan sütni, de ha arra gondolunk, hogy megspóroljuk a főzési időt, akkor semmivel nem tart tovább. A végeredményben lévő különbség pedig..............


Hozzávalók
8 nagy szem krumpli
6 tojás
20 dkg száraz, füstölt kolbász
bors
2 dl tejföl

Elkészítés
  1. A tojásokat hideg, jó sós vízben feltesszük főni. Forrástól számított 10 perc alatt keményre főzzük őket.
  2. A kolbászt karikákra vágjuk.
  3. Egy hőálló tálat (tepsit) kicsit kiolajozunk (nem kell nagyon, mert a kolbász úgyis enged zsírt) és belekarikázunk egy sor krumplit, megsózzuk, borsozzuk. Erre kerül 3, felszeletelt főtt tojás, arra pedig a kolbászkarikák fele. Újabb krumpliréteg következik, amit sózunk-borsozunk, majd a maradék tojás és kolbász. Végül krumpli zárja a sort (ezt a krumplisort is sózzuk-borsozzuk meg). Befedjük alufóliával és közepesen meleg (180 fokos mondjuk) sütőben olyan 40-50 percet sütjük. Ellenőrizzük, ha egy hústűt könnyen le tudunk dugni az aljra, akkor már jó is. Levesszük róla az alufóliát, bekenjük a tetejét tejföllel és forró sütőbe (220 fok) visszatoljuk még kb 5 percre, amíg a tejföl kicsit rápirul.
  4. Tálalásnál friss tejfölt tegyünk még rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése