2011. március 10., csütörtök

Póréhagyma-krémleves krumplival

Ennek a levesnek a története (nálam) 2 napja kezdődött, amikor szokásommal ellentétben előre csomagolt leveszöldséget vettem a boltban. Ennek a csomagnak pedig Angliában a szokásos hagyma-répa-fehérrépa trion túl a póréhagyma is része. Kidobni nem akartam, hát gondoltam itt az ideje a már oly sok helyről hallott "híres"  leek and potato soup kipróbálásának. Kicsit tartottam tőle.......vagyis nem is kicsit.  2 okból is: nem szeretem a hagymát, és az angol "konyháról" sem vagyok túl nagy véleménnyel (ami azért valljuk be, azon a 2szer 2, kórházban töltött nap élményein alapul......de most összeszedtem minden bátorságomat és be kell valljam, pozítívan csalódtam. Ebben a levesben pont annyira érződik a hagyma, amennyire kell, szóval még az én válogatós gyomromnak is elfogadható volt, nagyon krémes, egyszerű, mégis finom. Parmezánnal és friss petrezselyemmel ettük, de el tudom képzelni kenyérkockákkal és frissen vágott metélőhagymával is.
Másik nagy előnye ennek a levesnek, hogy babáknak is adható.....márpedig nálunk hamarosan újra terítéken lesz a hozzátáplálás. Tejszín nélkül 6 hónapos kortól, tejszínnel, sajttal és petrezselyemzölddel gazdagítva 7 hónapostól adható szerintem.

Hozzávalók

4 közepes krumpli
1 nagy póréhagyma
1 vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
2 ek olaj
1 liter csirkealaplé
fehér bors
1 dl tejszín

parmezánsajt
petrezselyemzöld

Elkészítés
  1. A hagymát és a fokhagymát apróra, a krumplit kockákra, a póréhagymát pedig (miután lehúztuk a külső héját) karikákra vágjuk.
  2. A vöröshagymát és a fokhagymát az olajon megdinszteljük, rádobjuk a póréhagymát, 1-2 percet fonnyasztjuk az olajon, felöntjük az alaplével, hozzáadjuk a krumplit, megsózzuk, adunk hozzá egy leheletnyi fehér borsot és kb 20 percet főzzük (amíg a krumpli megfő)
  3. Bormixerrel pépesítjük és hozzákeverjük a tejszínt.
  4. Tálalásnál frissen reszelt parmezánsajttal és apróra vágott petrezselyemzölddel megszórjuk.

1 megjegyzés: